Pages

Thursday, November 3, 2011

Lomography Lover

Lomography ~~~Don't Think, Just SHOOT!!



Bila aku start suka Lomography? Macam mana aku boleh minat Lomography?

All of these happened when I surfed Lelong.com website and saw an advertisement about lomo camera. So when I saw the camera, I was impressed with it. What a nice toy camera!!



Holga K-200NM Fish Eye

Bila dah ala-ala fall in love with it, aku cepat-cepat surf Google untuk mengetahui apa itu Lomography. The whole day being like an hour for me in studying Lomography. Banyak website yang aku surf. TheClickShop, WonderMilk, Lomo-Crewz, Lomography.com. All the information was like a heavy rain pouring on my head.
Lomo Fish Eye 2


Bagi aku, memang BEST dunia Lomography nih. Ada banyak camera yang stylo, comel dan banyak aksesori yang menarik. BACK TO BASIC. Itu adalah kata-kata utama dalam prinsip aku kalau menceburi Lomography.


Walaupun sekarang merupakan zaman orang main DSLR, yang mana aku pun agak-agak berminat, tapi entah macam mana Lomography lebih menarik minat aku. Mungkin sebab kurang mampu nak beli kamera DSLR, pening nak faham pasal setting, ISO semua tuh dan macam-macam lagi lah. Jadi, aku merasakan main Lomography nih lebih 'affordable' bagi aku.

100% depends on Lomographer. Itu part yang paling best. Tanpa perlu edit guna Photoshop, REAL CAPTURE IMAGE. Bagi aku, originality is the BEST. Aku harap aku dapat lebih mendalami tentang Lomography.





p/s: Disinilah titik mula Lomography dalam diari hidupku........

No comments:

Post a Comment